Følg oss på:

Følg oss på Twitter

Bli kvitt vinterens hvit mus-look!

Med mindre du nettopp har vært ved varmere breddegrader, så er det nok ganske få av oss som noe igjen av det solbrune, friske og opplagte ansiktet fra i sommer—Få i deg en vitaminbombe og gjør deg klar til en aldri så liten oppfriskning til våren. Den er ikke lang unna nå.. Følge tipsene og du vil være raskt på vei til et piggere deg.

Del på twitter Del på facebook

Skrevet 7.februar 2006 kl 16:36

Kjører du hvit mus-looken?
Grått, vått og kaldt. Det er ingen spøk å dra seg ut av varme lune dynder på denne årstiden.  Helt over! Hvem er den trøtte dama som er lettere grå i fjeset, med "hvit mus" look? Er det deg som sårt trenger en vitaminbombe både i fjeset og baken for å komme igjennom denne kalde tiden?

Fortvil ikke. Du er i godt selskap med utallige andre trøtte morgentryner. Det er sånn livet er! Ikke la deg slå ut, men ta et par grep som får både det ytre og det indre på plass igjen. For du har valg – og du bestemmer. Det er dine tanker og litt egeninnsats, ikke bare dyre kremer og remedier – som kan få den smilende, livsglade og fornøyde jenta tilbake.

For du fortjener vel at du gjør en innsats for deg selv, for hud, kropp, energi og velvære?
En halv time hver dag har du tid til. Dropp et eller annet kjedelig TV program – eller stå opp litt tidligere – eller si nei takk til noe du absolutt ikke har lyst til – og invester bittelitte grann tid på din egen velvære, hud og helse. Det er den beste investeringen du kan gjøre. Den ekstra energien du får når du er mer opplagt og glad, gjør at du får mye mer enn en ekstra halvtime ut av døgnet.
Egenpleie får kropp og sjel i balanse!

Alt for mange skiller hode og kropp i to forskjellige avdelinger. Kroppen er liksom bare noe vi har, og som klarer seg selv. En rask dusj, deo og på med klærne – og det var det. En kaffekopp på styrten før vi stresser ut, en tilfeldig lunsj – snop og godteri for å muntre oss opp når ettermiddagsløvheten kommer. Ikke tid og ork til å lage skikkelig middag, men en Grandiosa eller annen ferdigmat, cola, chips og TV trøst for å motvirke mørkedepresjoner.

Enda du vet at du burde tatt deg tid til frokost, til en sunnere lunch – til en god middag – til trening, til egenpleie. Men hvem har ork til det? Dårlig samvittighet lasser seg på, og da trenger vi trøst og sofakos.

Det var "worst case scenerio" for å få dårlig hud, kvapsete kropp – null energi – og generelt dårlig humør. Ikke end i den onde sirkelen som bryter deg ned. Snu litt på flisa, og kom inn i en sirkel som bygger deg opp! Bruk hodet, bruk hjernen – og bestem deg til å gjøre litt hver dag for deg selv.

 Ukens 10 velværetips:
 1. Rens huden hver morgen og kveld, og gi deg selv en spa ansiktsbehandling minst en gang i uken. 

 2. Bruk et grovt frotterhåndkle til å tørre deg ekstra grundig når du har dusjet eller badet. Det har en mild slipeeffekt og øker sirkulasjonen.

 3. Masser deg grundig med god bodylotion etter dusj eller bad. Berøring – enten av deg selv eller andre – stimulerer immunforsvaret. I tillegg øker det lymfedrenasje og utskilling av avfallsstoffer. Daglig massasje er en fantastisk form for egenpleie som bidrar til å holde både deg og huden din yngre og spenstigere.

 4. Vask gjerne håret hver dag med en god shampoo og balsam. Bruker du mye stylingprodukter som bygger seg opp så håret blir slapt, tar du en stor mugge med lunkent vann tilsatt 4 – 5 spiseskjeer eplesideredikk – og bruker det som siste skyllevann. Det brukes av trendy frisører I New York fordi det gir utrolig glans til håret, gir riktig pH verdi til hodebunnen – samtidig som det får luft og volum igjen.

 5. Er hårfargen falmet og tuppene flisete? Det tar ikke lange tiden å tone eller glansvaske høysåta så den blir ”kvinnens pryd”. Klipp av de nederste tuppene selv hvis du er fingernem (bare millimeter av gangen…), eller gå til den beste frisøren du kjenner for full overhaling. Blankt, levende, lettstelt er stikkordene…

6. Spis litt sunnere denne uken. Frukt og frokostblanding med yoghurt, et glass juice og et komplett vitamin-mineraltilskudd gir en kickstart på dagen. Kostpluss er et rimelig tilskudd som gir deg alt du trenger – inkludert krom som demper søtbehov, alle anti-oksydanter som motvirker aldring og styrker immunforsvaret – og alle B-vitaminene pluss sink som er vitalt for immunforsvaret. Ta i tillegg ekstra doser med C-vitaminer som motvirker infeksjoner og bidrar til generelt bedre hud og helse.

7. Ha med lunch på jobben. Grovbrød med ost, kyllingpålegg og noen ekstra salatblader, tomat og frukt, er bra drivstoff – og viktig for hud og kropp.

8. Kutt ned på fett, sukker, salt og hurtigmat denne uken. Det er viktig for å få en klarere, penere hud. Tenk på at du er ingen søppelkasse for fet og klabbete skittmat. Du fortjener bedre!

9. Drikk vann i store mengder hele døgnet. Tilsett gjerne sitron både for smak og sunnhet. Ha flaske med deg, og slurk i vei. Det renser nyrer og lever – og det gjør huden både på ansikt og kropp renere, klarere og mer fuktighetsmettet.

10. Drikk minst mulig brus, cola og lightdrikker. Spar det til "fest" hvis du vil bli fastere i figuren og få generelt bedre utseende. Brus inneholder mengder av sukker som gir deg ustabilt blodsukkernivå (og humør), i tillegg til en masse tomme kalorier som legger seg på sidebena. Velger du lettdrikker for å spare kalorier så får du i deg masse salt som gjør at kroppen holder på vannet, og det kan gjøre deg virkelig kvapsete og blubbete selv om du ikke øker i vekt.

Følger du disse enkle tipsene i en uke, samtidig som du får litt mer fart på deg generelt – så garanterer jeg at du føler deg mer opplagt. Det er grunnoppskriften for en bedre hud, et bedre utseende og mer energi. Det vil inspirere deg til enda litt mer ekstra innsats for deg selv.

 

 

 

 

Kilde: Klikk.no

 

 

 

 

 

 

 

 


Annonse:


Sist endret 7.februar 2006 kl 17:09

[ Annonsere på jenteporten.no | Om jenteporten.no | Kontakt oss | Rettigheter & ansvar ]