Følg oss på:

Følg oss på Twitter
Ned i vekt med mindre karbohydrater

Ned i vekt med mindre karbohydrater

Lavkarbo er fortsatt i vinden, og mange av dem som sverger til et slikt kosthold kan fortelle at de opplever en rekke helsefordeler av å spise mindre karbohydrater.

Del på twitter Del på facebook

Skrevet 27.juni 2017 kl 11:18

Sponset innhold
 

Blant fordelene nevnes for eksempel økt energi, mindre søtsug, stabil apetitt og vektnedgang. Av den grunn er det mange som går over til et kosthold med lite karbohydrater for å gå ned i vekt, og for å holde vekten nede over tid.

Lavkarbokosthold

Det finnes både ekstreme lavkarbodietter som kan følges i kortere perioder, og en rekke moderate varianter av lavkarbokostholdet som er ment for dem som ønsker en varig omlegging av kostholdet. Likevel er hovedprinsippet det samme; å få kroppen til å forbrenne fett som den allerede har lagret. Det oppnår man ved å sørge for at kroppen får tilstrekkelig med fett og protein, og ved å samtidig begrense inntaket av karbohydrater.

Å følge et lavkarbokosthold trenger imidlertid ikke å bety null karbohydrater. Hvor mye man bør får i seg daglig avhenger av både preferanser og hvor strengt regime man ønsker å følge. Det er likevel mange som ønsker å prøve en ekstrem variant av lavkarbokostholdet for å slanke seg, og som derfor velger å kutte drastisk i mengden karbohydrater de får i seg. Dette kan gi en kickstart på vektnedgangen. Mange velger da å kutte ut matvarer som brød, pasta og noen typer frokostblandinger for å klare og holde mengden karbohydrater lav. Disse matvarene er nemlig rike på raske karbohydrater. Når man har nådd ønsket vekt kan man så trappe opp mengden karbohydrater igjen, litt etter litt, til man finner et kosthold man klarer å leve med over tid. Om du ønsker å gå ned i vekt, men er glad i matvarer som brød og pasta og syns at det er vanskelig å kutte dem helt ut, kan slanking med karboblokker være noe for deg.

Hvordan virker karboblokkere?

Karboblokkere er en type kosttilskudd, og disse inneholder ingredienser som bidrar til at enkelte karbohydrater ikke absorberes i kroppen. Dermed kan du fortsette og spise matvarer som inneholder karbohydrater, men likevel oppnå lignende effekter på kroppen som du ville ha gjort ved å følge et lavkarbokosthold.

Kosttilskudd som blokkerer karbohydrater bidrar til å omdanne overskudd av karbohydrater til energi. I tillegg inneholder kosttilskuddet gjerne andre kraftige, naturlige ingredienser – for eksempel guarana – som også bidrar til å øke energinivåene. Med økt energi kan du trene både oftere og mer intensivt. Det kan dermed være lettere å gå ned i vekt med karboblokker.

Selv om man bruker karboblokker, er det altså ingen unnskyldning for å spise junk food i større mengder. Produktet er ment som et supplement til et fornuftig kosthold, og kan fungere som en støtte for dem som ønsker å legge om kostholdet sitt for å gå ned i vekt. For å nå målene dine raskere anbefales karboblokkere i kombinasjon med et balansert kosthold og regelmessig trening. 


Annonse:


Sist endret 27.juni 2017 kl 11:22

[ Annonsere på jenteporten.no | Om jenteporten.no | Kontakt oss | Rettigheter & ansvar ]